2014年4月25日

TOTO,LIXIL,Panasonicのショールーム

クライアントからの依頼で、朝一番から夕方までかかってTOTO、LIXIL、Panasonicの各システムキッチンメーカーのショールームを順に見て回った。
各社のショールームはどこも大盛況で、消費税の値上がりなんてどこ吹く風?と思わせる混雑ぶりだった。
LIXILとPanasonicの工場が2月の大雪の影響で出荷不能となったことはすべてのキッチンメーカーに大きな影響を与えた様で、TOTOも新規受注をしばらくの間停止する状態にあるそうだ。
そんな状況はお構いなしと思わせるほどショールームの中はキッチンの相談に応対するテーブルが満席状態。日本のキッチン需要はまだまだ大きいことを実感させてくれる。
日本の各メーカーもいろいろ新技術を駆使した製品開発にも注力している様で、ミラノにばかり目を向けている訳ではないが、日本のキッチン動向にも注視する必要を痛感させられた。(hide)

At the request from the client , was looking around to order the showroom of each system Kitchen Studio TOTO, LIXIL, and Panasonic is suffering from evening to morning .
Showroom of each company in the great success everywhere , Does not appear to affect the rise in consumption tax ? It was crowded the first time that convincing .
Effect of plant Panasonic and LIXIL became shipment impossible due to the heavy snow in February is as had a major impact on Kitchen Studio of all , it's so is in a state of TOTO also during stop for some time new orders .
Table that responds to consultation of the kitchen is fully occupied state in the showroom enough to convincing not care to such a situation . Kitchen demand in Japan make me realize that big still .
In as is also focusing on developing products that each manufacturer in Japan also made ​​full use of new technology in various ways , but not necessarily are turning just in Milan , but was brought home the need to gaze to the kitchen trends in Japan . (hide)


****************************************************************
All About 最新記事のご案内です。興味ある記事をご覧ください。





キッチン ガイドhideの最新記事はこちらです!



ユーロクッチーナに見る世界の最新キッチン Vol.2



ユーロクッチーナに見る世界の最新キッチン Vol.1


Panasonic今年のテーマはスライディングネイチャー



ミラノ大学から始まったINTERNI2014




業務用ガス調理機器を設置するときの厳守事項

0 件のコメント:

コメントを投稿