2013年6月9日

シャクヤクと枇杷と鯛

今週の日曜日も心地よい風の吹く快晴の行楽日和。シャクヤクの花が満開になりました。見事な大きさのシャクヤクと並ぶ紅花の花が、か細い雰囲気。枇杷の実の第2収穫をおこないました。すでに小鳥たちのつまんだ実もありますが、tamiが枇杷のコンポートを作るというので1回目より数多く収穫しました。まだまだ小鳥たちには残してあります。 今夜の夕食は,手づくり餃子を楽しみましたが、8時過ぎにクロネコが沢山の鯛や鰺を届けてくれました。友人のMOさんからの釣果です。いつもいつもお気に留めてくださって本当にありがとうございます。夕食後の私たちでは食べきれないので、ご近所の皆様にお裾分けさせて頂きました。感謝!!(hide)
Sunny weather vacationers of blowing wind comfortable on Sunday this week. Peony flower is now in full bloom. Flowers of safflower along with peony of stunning magnitude, wispy atmosphere.
I made ​​a second harvest of loquat. There is also real that pinching of birds already, but I've harvested from a number of first tami is making a compote of loquat. It is left to the birds still.
Dinner tonight, enjoyed the handmade GYOZA, but the KURONEKO was me delivering mackerel and sea bream of many little after 8:00PM. It is the catch from Mr.Matsuoka my friend. Thank you so much for me to bear in every year in and year out. Since we could eat in our after dinner, I was allowed to delivered to everyone in our neighborhood. Thanks! ! (hide)

***********************************************************************
 All About 最新記事のご案内です。興味ある記事をご覧ください。





ALNO社工場視察レポート2013



朝日住まいづくりフェア2013開催中


0 件のコメント:

コメントを投稿